Cesta do Londýna s DDM Luhačovice

Rok se s rokem sešel a třiceti cestovatelům se splnilo přání. Prvního května jsme vyjeli objevovat krásy Londýna - téma cesty byl „Tradiční Londýn".

Přejeli jsme Německo, Belgii, Nizozemí a ve francouzském Calais jsme se nalodili na trajekt a asi po hodinové plavbě jsme byli v Anglii a rychle jsme se blížili k cíli naší cesty, Londýnu. I když jsme byli unavení cestou, těšili jsme se na to, co v Londýně uvidíme. A bylo toho hodně.

Dopoledne jsme prošli londýnskou čtvrť City a viděli St. Paul´s Cathedral, Mansion House, Bank of England, Millenium Bridge, Tate Modern, Tower Bridge. Při prohlídce paláce a pevnosti Jejího Veličenstva Tower of London  nás zaujala jeho temná minulost, ale návštěva klenotnice královských korunovačních klenotů byla kouzelná. Odpoledne jsme vyjeli lodí po Temži do čtvrti Greenwich, kde jsme po překročení nultého poledníku měli možnost vidět Londýn jako na dlani. Než jsme se jeli ubytovat, tak jsme se prošli tunelem pod Temží.
Večer jsme se ubytovali v hostitelských rodinách v Londýně v části Wallington. Další den jsme začali hned ráno a prohlédli jsme si Westminster Abbey, parlament, Buckinghamský palác, Trafalgar Square a Piccadilly Circus, Covent Garden. Odpoledne jsme se prošli po Oxford Street k Hyde Parku a tady jsme nakoupili plno dárků. Pokud někdy navštívíte Londýn, nezapomeňte se podívat do muzea Madame Tussaud´s. Uvidíte stovky voskových figurín známých historických i současných osobností, které jsou k nerozeznání od živých předloh. Do muzea jsme se těšili a moc se nám tam líbilo. V podvečer jsme se projeli na London Eye. Je to nejvyšší vyhlídkové ruské kolo na světě. Je vysoké 135 metrů a v obvodu měří 424 metrů a obíhá na něm 32 plně klimatizovaných kabin, z toho každá dokáže pojmout až 25 osob. Během jízdy si můžete prohlédnout celé město, které máte jako na dlani. Večer jsme se unavení, ale plní zážitků vrátili do hostitelských rodin.

Na poslední den jsme se velmi těšili. Dopoledne jsme odjeli do královského města Windsor, prošli jsme se kolem Windsor Castle, venkovského sídla královny Alžběty II. a dvouposchoďovým autousem jsme odjeli do zábavního parku Legoland. V parku postaveném převážně z kostiček Lega, jsme si prohlíželi stavby, zvířata či pohádkové bytosti a užívali jsme si zábavu na kolotočích a horských dráhách. Potom jsme nastoupili do autobusu a vydali jsme se na cestu domů.

Cesta zpět probíhala příjemně, dokud jsme nepřijeli na českou D1. Zde jsme se hlemýždím tempem v kolonách dostali šťastně večer domů.
Plní nových zážitků se už těšíme, jaké téma cesty do Londýna bude příští rok.