Společnost Lázně Luhačovice vloni hostila na 33 tisíc klientů

Akciové společnosti Lázně Luhačovice se vloni dařilo. Přivítala bezmála 33 tisíc hostů.

 „Což odpovídá roku 2014, ale počet pobytových dnů se zvýšil o 5 procent. Těchto výsledků bylo dosaženo i přesto, že v první polovině roku procházel hotel Morava rekonstrukcí a jeho lůžka nebyla nabízena,“ poznamenal generální ředitel společnosti Eduard Bláha. Rostly hlavně léčebné pobyty hrazené zdravotními pojišťovnami u dospělých i u dětí, které se v Luhačovicích léčí již od věku 1,5 roku (tito malí pacienti ale samozřejmě přijíždějí s doprovodem). Dosažené výsledky byly příznivě ovlivněny několika faktory. „Jednak novou právní úpravou, která začala platit na začátku roku 2015, ale i zrušením regulačního poplatku 100 Kč od ledna 2014. U části indikací dospělých nová legislativa především prodloužila délku lázeňské péče z 21 na 28 dní. Již druhým rokem jsme zaznamenali také nárůst dětí školního věku, které absolvují lázeňskou léčbu bez doprovodu,“ sdělil Bláha. Za loňský úspěch považuje přitom také další nárůst obsazenosti nejlepšího wellness hotelu společnosti, kterým je Alexandria. „Hotel i v uplynulém roce potvrdil své výsadní postavení mezi wellness hotely, když opět získal prestižní ocenění v soutěži Czech Hotel Awards – Hotel roku 2015 ve Zlínském kraji v kategoriích Spa & Wellness a čtyřhvězdičkových hotelech,“ doplnil Bláha.

A jaké bylo vloni složení klientely společnosti Lázně Luhačovice? „Základem je stále tuzemská klientela. Klienti s plnou nebo částečnou úhradou od zdravotních pojišťoven se na celkovém počtu pobytových dnů podílejí více než z 55 procent. Zahraniční klientela dlouhodobě tvoří okolo 10 procent,“ nastínil Bláha. A odkud jezdí do Luhačovic nejvíce zahraničních návštěvníků? „Především z Rakouska a Slovenska, ale i Německa, Izraele a Ruska. I nadále bychom chtěli úspěšně působit na slovenském trhu, kde se po několikaletých nárůstech podařilo v roce 2015 návštěvnost stabilizovat na velmi vysoké úrovni. Loni jsme poskytli služby téměř dvěma tisícům Slováků, podobně jako v roce 2014,“ podotkl Bláha.

Velkou změnu vloni prodělal Lázeňský léčebný dům Morava, který prošel rekonstrukcí. Nyní nabízí 154 Lůžek, což je sice o 28 méně než před opravou, zato ale mají všechna k dispozici sociálních zařízení přímo na pokojích. Celková lůžková kapacita společnosti Lázně Luhačovice je tak v současné době 1260 lůžek.

Kromě nového komfortu opravené Moravy vloni také nabídla firma svým zákazníkům některé další novinky. „V pobytové nabídce to byl u samopláteckých pobytů specializovaný program Rehabilitace páteře v lázeňském hotelu Palace, který napomáhá v léčbě pohybových obtíží díky optimálnímu poměru mezi léčebnými procedurami a aktivní terapií. Tento pobyt získal první místo v soutěži Velká cena cestovního ruchu 2014/2015 v kategorii nejlepší lázeňský a wellness balíček,“ přiblížil generální ředitel společnosti Lázaně Luhačovice. Další novinkou byl i tematický pobyt Po stopách Dušana Jurkoviče spojený s výlety za díly významného architekta. Zajímavé novinky jsou přichystány i pro letošek. „U samopláteckých pobytů je to relaxační pobyt TOP pro každý věk (Terapie Odpočinek Pohyb) zaměřený na zdravý životní styl doplněný o bonusy ve formě výrazných slev na procedury, spa rituály nebo vstup do fitness centra. Na konec dubna jsme připravili výjimečný pobyt Ve víru tance s Janem Onderem a Lucií Hunčárovou,“ dodal Bláha. Kromě tohoto týdeního pobytu s výukou společenského tance kterou provede mírně pokročilé taneční páry dvojice tanečníků známých z televizní soutěže StarDance si pro letošek společnost Lázně Luhačovice připravila pro své hosty ještě více výhod ve formě slevové karty. „Při jejím předložení ušetří naši hosté např. při objednání výletů a kulturních pořadů a může být využita i ve vybraných restauracích, obchodech či cukrárnách v Luhačovicích,“ objasnil Bláha. Věří přitom, že hostů mířících do Luhačovic bude i nadále přibývat. „Po útlumu zájmu o lázně v předchozích letech jsme v roce 2014 zaznamenali mírné oživení. Loni se poptávka po lázeňských pobytech ještě zvýšila. Pro naše lázně i celý obor byl tak rok 2015 dobrý a i přes nepříznivou mezinárodní situaci se na ten letošní díváme s mírným optimismem,“ uzavřel Bláha.

Hlavní partneři