České lázeňství jako evropský fenomén

Byl název konference konané ve dnech 10. a 11. listopadu ve Společenském domě. Jednalo se už o 14. konferenci Sdružení lázeňských míst České republiky.

Akce mezinárodního významu byla uspořádána ve spolupráci s Českou centrálou cestovního ruchu – CzechTurism. Na konferenci, kde bylo hlavním tématem kromě lázeňství, také současné nastavení zdravotní reformy, přijela zhruba stovka účastníků. Starostové lázeňských míst, představitelé lázeňských společností, ministerstev, kulturních a vzdělávacích zařízení, cestovního ruchu. Jedním z hlavních témat byla připravovaná reforma ve zdravotnictví, potažmo redukce v příspěvcích na lázeňskou péči.

Pro sdružení lázeňských míst, by takto nastavená omezení, znamenala to, že jestliže ze tří miliard, které celkově připadnou na lázeňství, což dělá z celkových výdajů ze strany zdravotních pojišťoven necelá dvě procenta, tak ponížení na 1,5 miliardy, což signalizují zdravotní pojišťovny v tomto roce, by bylo neúnosné. Protože omezení poskytování zdravotních poukazů se pohybuje mezi 13 – 16% u jednotlivých lázeňských míst, tak hlavně v příhraničních oblastech, které jsou obzvláště závislé na pojištěnecké klientele, tak by to pro řadu těchto míst bylo likvidační,“ vysvětlil Ing. Jiří Houdek, předseda Sdružení lázeňských míst ČR.

ek„Pro lázeňská místa, která mají procentuálně velký podíl pojištěnců, tak by to mohlo znamenat propad na výkonnosti až o polovinu a to je něco, co může v některých lokalitách  vést k velkému útlumu rozvoje. Pro vlastní společnosti k zásadnímu omezení rozsahu služeb, uzavření některých objektů, snížení počtu zaměstnanců. A mělo by to další dominový efekt. Nám nejvíce vadí, že nevíme jaké bude definitivní řešení a ministerstvo nám ho nesdělilo ani jeden a půl měsíce před datem, kdy má platit,“ dodal MUDr.Eduard Bláha, prezident Svazu léčebných lázní  ČR.

Dvoudenní konference poskytla účastníkům i spoustu neformálních setkání a poznávání. Několika tiskových konferencích se zúčastnili šéfredaktoři časopisů o cestovním ruchu a lázeňství, jako je 40+ Moje generace, časopis TIM, C.O.T. a zástupci regionálního tisku.

Hlavní partneři